Genel

Rehber – [ELEŞTİRİ] Need For Speed Unbounded Ve Serinin Geçmişi | Bilgi

Merhabalar, dün akşam 20:00 gameplay videosu gösterilen Need For Speed Unbounded ile ilgili görüşlerim, seri ve serinin geçmişini yorumladığım bir yazı olacak. Aslına bakarsak bu mevzu ehemmiyet arz ediyor zira dünyada NFS serisinin bir tek devletimizde değil tüm dünyada mühim bir takipçi kitlesi mevcut. Haliyle çıkan her oyunu oldukça meraklı gözlerle bekleniliyor. EA bu 2 senelik sessizliği 2 hafta öncesinde bozup “ANİME” tadında ilk trailer videosunu yayınladı. Gösterilen bu trailer videosu Twitter, YouTube benzer biçimde platformlarda oldukça eleştiriye bırakıldı. Peki Bu eleştirinin altında yatan niçin serinin insanlardaki mazisi ve sürecinin efsaneleşmiş olmasıydı. Peki NFS efsaneleşmiş olmaktan niçin uzaklaştı öncelikle ona bakalım.

Her insanın senelerdir Underground 3 çıkartın hem köpek benzer biçimde satar hem bizde NFS oynamaya doyarız diye söylenilen oyunu aslına bakarsak EA yıl 2015 te çıkardığı Need For Speed (2015) ile bizi eski Underground’a, sürecinin ötesinde grafikler ile göndermişti. Benim hala drift odaklı araçlar geliştirip oynarken sıkılmadığım bir oyundur. Dikkatinizi çektiyse NFS aynı grafik standardını tekrardan oyuncuya gösteremedi. Bunun sebebi Need For Speed 2015’in konsepti gece teması olduğundan grafikleri gözümüze daha çarpıcı hale gelmesi yapımcı ekip için daha kolay oluyor. Aslına bakarsak değişik bir oyun motoru yada fazlaca büyük kaynaklar kullanılması bunun sebebi değildi. Need For Speed 2015 öncesinde çıkan oyunlarda NFS serisinin yıldızı sönerken bu durumun suçlusunu hiçbir süre EA olarak görmedim. Niçin diye sorarsan cevabı sende farkındasın bir tek yorumlayamıyorsun. EA in çıkardığı NFS oyunlarının hepsi büyük bütçeler ile yapılmış ve döneminde sektörüne öncülük eden oyunlar olmasının yanı sıra oyuncunun istediği NFS oyunu olmamasıydı bunun en büyük sebebi.

EFSANENİN BAŞLANGICI VE BATIŞI (EA BLACK BOX)
EA in günümüzdeki yerinin en büyük sahibi ve EA in batırdığı en mühim oyun şirketi olan BLACK BOX stüdyosuna bakalım. NFS serisinin Underground I, Underground II, Most Wanted, Carbon, ProStreet, Undercover, World, Shift ve The Run oyunlarının yapımcısıdır. Bir tek bunlarla kalmayıp Battlefield 3 ve Hardline oyunlarınıda geliştiriciliğini üstlendiler. NFS serisinin efsanelerini meydana getiren BLACK BOX şirketi EA tarafınca iyi mi kurban edildi özetlemek gerekirse ele alalım. ProStreet ile süregelen bu süreç NFS serisini açık dünyadan koparılıp büyük eleştirilere tutulurken Undercover oyunun çıkışı ile hersey daha fena bir hale sürükleniliyor. Undercover oyunu galerilerden otomobil çalabilceğiniz, heyecanlı polis kovalamacaların ve güzel yarışların bulunmuş olduğu yapım olmuştu. Bu oyunun fena yanı ise sürecinin fena grafiklerine haiz olması ve oyunda modifiyenin ön planda olmaması en büyük nedeniydi. 1 yıl sonrasında çıkan Shift serisi ile belli bir kitlenini ilgisini üzerine çekmeyi başarsada 2000-2006 aralığında çıkan NFS oyunlarını benimseyen kitle kaybedilmeye fazlaca süratli bir halde başlamıştı. 2011 senesinde The Run serisi ile Black Box son mermisini atmış istenilen kitle memnun olmadığı için o dönem istenilen başırı gelmemişti. Bence The Run serisi otomobil yarış konseptli oyunların en güzel temasını bulup ve başarıya ulaşmış bir halde işleyen bir oyundu. İnternet kafeye gidip 5 saat aralıksız oynadıktan sonrasında ertesi gün yeniden gider ve en baştan dan 5 saat daha oynardım. Firmanın son oyunu olan Hardline ile benim için Battlefield serisinin en değişik oyunu olmasına ve günümüzde kıymeti bilincinde olsada çıkış yapmış olduğu dönem eleştiri toplarından kurtulamaması sebebi ile Black Box ekibi dağıtıldı.

2000 senesinde Underground ile sokak yarışları, Undercover serisi ile gizli saklı görevde olan polis ile yasadışı sokak yarışlarına son vermek istediğimiz ve Amerikayı boydan boya intikam uğruna yarışarak dolaştığımız NFS serilerini ortaya çıkardı bu şirket. Sektöre bu kadar yenilik yetmezmiş benzer biçimde BF3 ile cenk mekaniklerine DICE nin katamadığı çeşitliliği katarak rakibi COD un önüne geçirmiş daha sonrasında devamlı dünya savaşlarının işlendiği FPS nişancı aksiyon oyunlarına fazlaca değişik bir tad getirerek polisiye tadında işlenilen başarıya ulaşmış mekaniklere haiz olan Hardline oyununu çıkartmıştı. Aslına bakarsak her dönem yapmış olduğu oyunlarla mükemmel akımlar başlatan bu şirket kendi kitlesinin kurbanı olmuştu.

EA GHOST STÜDYO NFS SERİSİ
Black Box ekibinin bir kısmı Ghost firmasına gitmişti. Need For Speed 2015 ile serinin yıldızını parlatılmaya çalışan şirket başarıya ulaşmış olmuş, sırada kaybettikleri kitleyi geri toplayacak oyunları olan Payback i çıkartmak kalmıştı. Payback in en büyük saçmalığı olan arazi yarışları oyuna entegre edilerek rakibi forzanın onlardan almış olduğu kitleyi geri kazanmak isteselerde orta derece oynanışa ve fanatik kitlesinin eleştiri toplarıyla tekrardan buluşmuşlardı. Yıl 2019 ile Heat tanıtılarak Payback de bulunan orta derece mekanikler birazcık birazcık toplanılmış ve sokak yarışları daha etkili bir halde geri geldi. NFS kitlesi oyunu sevsede atladıkları en büyük mevzu Forza Horizon serisine hala rakip olamamasından istenilen başırıya ulaşılamaması olmuştu. Forza Horizon +350 aşan vasıta sayısı, daha güzel ele alınan mekanikler ve Ghost ile devam eden NFS serisine nazaran daha yaşayan dünyada hissettirmesi bu eleştirilerin en büyük nedeniydi.

NFS SERİSİ ARTIK CRİTERİON STÜDYOSUNDA
Aslına bakarsak bu mevzu eleştiri bir yer taşıyor. Criterion geçmişte Black, Burnout serileri ile kendini göstersede 3 değişik NFS oyunun yapımınıda üstlenmişti. Bu yapımla Hot Pursuit, Most Wanted 2 ve Heat oldu. Hot Pursuit sürecinin averaj oyunu olarak konumlanılırken, ben remastered versiyonunu oynadığımda orta derece mekaniklerden dolayı oyuna asla katlanamayıp oyunun 1-2. saatinde silmiştim. Belirtmem de yarar varki 3 değişik dönemde bu oyuna talih verip indirdim fakat asla bir halde memnun olamadım. Most Wanted 2 ise bedavaya dağıtılıyordu son olarak. Bu tarz şeyleri göz önünde bulundurunca Criterion benim gözümde NFS serisi için istediği başarıya ulaşamamış yapımcı konumunda. Bu başarısız konumu Unbound serisini fena bir yapım olacağını doğal ki göstermiyor. Atlanılmaması ihtiyaç duyulan en büyük mevzu ise Criterion games’e dahil edilen Codemaster ekibi. Codemaster pist odaklı otomobil yarış oyunları üreten ve başarıya ulaşmış olan bir şirket olarak konumlanılıyor. Şirket isimini, Grid, Drit Rally ve F1 serileriyle biliyoruz.

UNBOUNDED NASIL OLACAK ?
Gameplay ve trailer videolarını izlediyseniz eğer gelişmiş bir Need for Speed Heat sürümü ile karşı karşıya olduğumuz ortada. Mevzuyu ele alırken totalde oyun ile ilgili 3 dk lık bir içeriğimiz bulunduğunu unutmadan yorumumu yapacağım.

  1. Mekanikler: Şuanki konumunda mekanikleri hakkında bir yorum yapmak doğru değil fakat her dönem çıkan NFS oyunlarını tükettiğimi için Heat mekaniklerinin birazcık daha beceriklisi benzer biçimde duruyor.
  2. Grafikler: Her dönem olduğu benzer biçimde başarıya ulaşmış bir halde fakat eski Heat ve öncesine gore gözüme daha doyurucu geldiğini belirtmem lazım. Dünyası fazlaca çarpıcı ve canlı bir yapısı var gösterilen içeriklerde.
  3. Dünya: Oyuna olan HYPE nedenimin en büyük sebebi. Dünya hiçbir NFS serisinde olmadığı kadar canlı duruyor. Bu durumu başarılması durumunda rakibi FH serisine mühim bir atak yapmış olacaktır.
  4. Vasıta Sıralaması: 143 tane vasıta mevcut oyunda. Vasıta listesine baktığım süre olması ihtiyaç duyulan araçlar konumlandırılmış hep. Forzadaki benzer biçimde gördüğümüzde bu şekilde bir marka/model mi vardı diyebileceğimiz yada ne gerek var şunu ekleseniz daha iyi olurdu diyebileceğimiz araçlar mevcut değil.
  5. Modifiye: NFS nin en güzel başardığı mevzuda gene eli kuvvetli olduğu belli. Mercedes 190E, Lotus Exige ve Nissan Silvia 02′ nin ön planda bulunmuş olduğu totalde 3 dk uzunluğunda video muhteviyatında istenilen modifiye seçenekleri gösteriliyor.

Unutmadan ANİME efektleri mevzumuz da var. Oyunun sanat yönetmeninin tercihimidir bilemem fakat fazlaca saçma olmuş. Yapımcı ekip ayarlardan kapatabilinceğini söylemiş oldu bu efektleri. İyi hoş güzelde karakterleri de anime yapmışlar o durum aslolan benim canımı sıktı. Daha konuşulacak fazlaca mevzu vardır bir ihtimal fakat elimizdeki içerik ile şuanlık söyleyebilceklerim bu kadar. Genel olarak başırılı bir oyunun olucağını düşünüyorum. Oyunun fiyatı tüm platformlarda +1200TL olarak konumlandırılmış. 500-600TL aralığında çıksa alabilirdim fakat fiyatı düşene kadar bekleyeceğiz zorunlu. Ümit ederim çıkış yaptıktan sonrasında serinin bir fazlaca oyunu benzer biçimde fanatikleri tarafınca harcanılmaz.

Gameplay: Trailer: Unbounded Vasıta Sıralaması: Need for Speed™ Unbound Car List

İlgili Makaleler

bahis forum define forum
Başa dön tuşu